Alt i alt er jeg ganske fornøyd med modellen, min største frykt var hvordan formen og overflaten på stolene og putene ville ta seg ut, men etter en test render med kun standard materialer i varierende gråtoner og et daylight system, syntes jeg de ble overraskende bra. Er spesielt fornøyd med puten på stolen til høyre.
Siden jeg dro ut for å spise middag i dag, satte jeg likegjerne opp settingsene for å få en så god render som mulig. Langt fra perfekt, glemte blandt annet å lage sky portals til GIen og direktelyset er nok en smule sterkt. Er ikke helt sikker på hvorfor bakdelen av sofaen, som er lengst vekke fra vinduet, ble så lys heller.
For reference: Render settings:
1280x1024 pixler
Antialiasing: Min 4 - Max 64
Filter: Mitchell
Shadow sampling (Daylight system): 32
GI photons: 2 000 000
FG settings: Custom ( ca midt mellom medium og high)
MR Photgraphic Exposure control: 10 (Indoor, daylight)
Daylight system satt til kl 4 på dagen, sommertid.
For å få fremhevet små detailjer og skygger som FG og GI ikke klarer å fange opp, laget jeg et Ambient Occlusion pass og la det over originalrenderen i photoshop. Jeg stilte også litt på levels for å best tilpasse AO passet, men ser at det muligens er blitt litt for kraftig for en realistisk look.
AO map settings: Max distance: 12cm, Spread: 0,8.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar