mandag 1. november 2010

Oblig 1 - Teksturering

Da har jeg kommet igang med tekstureringen, noe som har vist seg å være veldig utfordrende. Det er ikke lett å få teksturene til å se ut som du vil i henhold til lys i scenen, gamma osv. Jeg har fått laget noen normal maps med crazybump som ble ganske fine, men sliter akkurat nå med å finne et bilde jeg kan bruke som diffuse map til hvileputen foran peisen. Mulig jeg må ut å finne et motiv jeg kan ta bilde av selv.

Ellers virker det som unwrappingen fungerer fint, ingen strekk på teksturene og de legger seg fint rundt objektene i scenen. Hovedproblemet er å finne riktige farger og lysforhold i rommet.

Bilder kommer i morgen.

Diffuse-mappet til teppet.

Er ikke helt fornøyd med diffuse-mappet til teppet, men det er det beste jeg har klart å oppdrive som passer noen lunde med formen på teppet, og som har farger som passer inn med restesn av bildet. Jeg har brukt et procedural noise map som bump for å ikke ha en helt glatt og flat overflate.



Gulvtekstur 

Jeg fant denne gulvteksturen på CG textures.com, og den var ferdig tilet der. Har lagt det som diffuse map på et arch and design materiale og justert reflectivity og glossiness for å få en passe reflekterende gulvoverflate.








Diffuse- og normalmaps til kurven, diffuse map funnet på cg textures og omgjort til normal map ved hjelp av crazybump.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar