tirsdag 2. november 2010

Oblig 1 - Teksturering 2






Nå har jeg fått teksturert alt jeg trenger å finne bitmaps til, bortsett fra bildene som skal stå i hyllene og maleriet midt på veggen. Resten av objektene vil jeg teksturere ved å bruke materialer som ligger i max, siden det kun er snakk om blanke overflater uten noen mønstre eller spesifikk variasjon.

Har brukt CG textures til å finne passende bilder som jeg så har tilet og fikset på i photoshop på mestenparten av teksturene. Normal maps har jeg laget med crazybump.


Henholdsvis diffuse- og normal maps til stolene.

Diffuse-mappet til sofaen fant jeg på cg textures og brukte photoshop til å gjøre det tileable ved hjelp av clone stamp tool.






Det var ikke det letteste mønsteret å gjøre tilable, men jeg fikk det sånn sånn passe til. Siden kun litt av sofaen er synlig i renderen, har jeg ikke brydd meg med å gi UVW space til midten av sofaen, så teksturen vil naturlig være strekket og stygg hvis man ser på den delen i max, men i og med at den delen av sofaen som faktisk syntes på renderen er så nær kameraet, ville jeg bruke så mye UVW space på den delen som mulig.


Det er fremdeles en god del som skal på plass før jeg kan si meg ferdig, men jeg vil prøve å bli ferdig i morgen så jeg kan begynne på lyssettingen i god tid før helgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar